h1

Appelflapjes

20 maart 2010

Het Heksenketeltje

Het is examentijd ten Huize Heks.
En dan verwennen we de kids graag hé …
Vandaag had ik als vieruurtje zelf appelflapjes gemaakt.
Héél lekker, in geen tijd klaar, en zoveel beter dan gehaalde flapjes uit de winkel.
Ingrediënten
2 appels (ik had golden)
1 el boter
2 el suiker
1 tl kaneel
Drie plakken diepvriesbladerdeeg (ik haal het mijn altijd in de colruyt)
Extra suiker om te bestrooien
Eigeel
Bereidingswijze
De oven voorverwarmen op 180 °
De appels in kleine blokjes snijden en aanstoven in de boter samen met de suiker en de kaneel. Dit laten doorsudderen totdat de appeltjes zacht beginnen te worden.
De plakken bladerdeeg in twee snijden. Ik maak uit drie bladerdeeglapjes zes appelflapjes.
De zijkanten insmeren met losgeklopt eigeel, en ’n lepen van de appeltjes op het bladerdeeg leggen.
Toevouwen zodat je ’n rechthoektje krijgt.
De zijkanten aandrukken met ’n vork zodat dit ’n beetje getand wordt.
De flapjes op ’n bakplaat leggen en bestrooien met goed wat suiker.
20 à 25 minuten afbakken in de oven.

Lekker!!

Geef een reactie

