h1

Melksaus

10 mei 2010

Geen foto vandaag, omdat er weinig spannends gegeten was.
Chipolattas met gebakken patatjes en groenten in melksaus.
Ik veronderstel dat iedereen wel weet hoe hem patatjes moet bakken en ’n worstje moet klaarmaken.
Hoe ik mijn melksaus maak wil ik jullie hierna wel geschrijven.
Ingrediënten
30 gr boter
30 gr bloem
2,5 dl melk (ik gebruik altijd volle melk)
2,5 dl room
1 bouillonblokje
Peper, zout, nootmuskaat.
Bereidingswijze
De boter laten smelten op ’n half hoog vuur en de bloem erbij doen en even laten uitbakken.
Dan de melk toevoegen en deze goed onder de roux mengen.
Het bouillonblokje bijvoegen en helemaal laten smelten in het melkmengsel.
Dan de room toevoegen en laten inkoken tot ’n halfdikke saus.
Afkruiden met peper, zout en nootmuskaat.
Dit is de basissaus, ik doe er geregeld nog verse bieslook in en wat geraspte Mozarella als ik deze saus bv gebruik bij broccoli of bloemkool.

Smakelijk!

Geef een reactie

