h1

Pasta met Kaassaus en ’n beetje spek

12 mei 2010

Het Heksenketeltje

Ik ging normaal gewoon Mac & Cheese maken.
Zonder iets van vlees erbij.
Toen ik alles aan het klaarzetten was, zag ik nog ’n klein pakske spekblokjes liggen, en dat heb ik dan maar vlug uitgebakken voor ook onder de pasta te doen.
Ingrediënten
30 gr boter
30 gr bloem
2,5 dl melk
2,5 dl room
1 bouillonblokje tuinkruiden
100 gr spekblokjes
75 gr geraspte mozarella
Peper, zout en nootmuskaat
Pasta
Bereidingswijze
Kook de pasta van je keuze gaar zoals aangegeven op het pak.
Ondertussen maken we de kaassaus.
De spekblokjes uitbakken in ’n droge pan.
In ’n keteltje de boter smelten en hierbij de bloem voegen.
Even laten doorbakken.
De melk toevoegen en de saus laten dikken.
Het bouillonblokje toevoegen en volledig laten smelten.
De room erbij doen en de saus laten inkoken.
De saus van het vuur afnemen en de spekblokjes eronder doen samen met de mozarella.
De pasta eronder mengen en serveren.

Smakelijk!

2 reacties

  1. Nog elke en dan ook élke keer als ik mac & cheese maak hoor ik u zggen: niet teveel muskaatnoot erin he!!!😀


  2. :p Mjah maar mijnen smaak is wat veranderd ondertussen, nu heb ik dat zelfs graag!



Geef een reactie

