h1

Kip met Rijst en Curry

3 augustus 2010

Het Heksenketeltje

Vandaag moest het vlug gaan, de kleine dame had afgesproken met haar vriendinnekes in Hasselt, ik mocht taxi spelen .. nuja zoiets doen we altijd met veel plezier!
Dus moest het iets zijn wat heel vlug ging … Dus kip met rijst en currysaus.
De kip snij ik altijd in kleine blokjes en kruid ik met peper, zout, look en kipkruiden en bak ik bruin aan in ’n antikleefpan.
De saus maak ik als volgt :
Ingrediënten
1 el boter
1 kleine ui, fijn gesnipperd
1 appel, fijn gesnipperd
2 teentjes look, fijn gesnipperd
1 el currykruiden Oil and Vineagar
1 el Pataks Currykruiden (mild)
1 el bloem
1/2 l kipbouillon
Flinke scheut melk
Peper en zout
Bereidingswijze
Stoof de appel, de looken  de ui aan in de boter en voeg de currykruiden toe. Laat dit even bakken.
Voeg dan de melk toe om ’n roux te vormen. Even laten bakken om de bloemsmaak te laten verdwijnen.
De kipbouillon toevoegen en laten inkoken tot ’n gladde saus.
Mixen en door ’n zeef doen en nog even laten doorkoken tot je ’n mooie dikke saus hebt.
Afwerken met de melk en het peper en het zout.

Smakelijk!

Geef een reactie

