h1

Zuurkool met Hammetje en Poolse Worst

30 september 2010

Het Heksenketeltje

Ik stuurde vanmiddag ’n mailtje naar het ventje en vroeg waar hem goesting aan had, en gruwel gruwel het was zuurkool met hammetje en poolse worst.
Als er nu écht iets is wat ik niet door mijn keel krijg is het toch wel zuurkool.
Dus, ik heb ’n lekkere loempia met currysaus gegeten en voor de rest  had ik dus de zuurkool klaargemaakt.
Ingrediënten
1/2 kg verse zuurkool
1 glas water
1 glas witte wijn
1 ajuin met drie kruidnagels in
Paar jeneverbessen
1 voorgekookt hammetje
1 poolse worst van ongeveer 300 gr
Bereidingswijze
In ’n pan met dikke boter ’n beetje boter smelten en hierin de verse zuurkool doen, samen met ’n glas water en ’n glas witte wijn.
De ajuin met de kruidnagels er in zijn geheel indoen.
De jeneverbessen eronder roeren.
Hierop leg je het hammetje en de poolse worst en dit alles laat je ongeveer ’n veertigtal minuten sudderen tot het hammetje doorwarm is.
Serveren met puree en mosterd.
Het ventje had het restje kruidenpuree van gisteren erbij gegeten.
Geef mij dan toch maar mijn loempia!

Smakelijk!

Geef een reactie

